Blog

B.93 – Kolding IF (1-1)

”It’s raining todaaay” croonede Scott Walker i mine hovedtelefoner, som sang han fra Jagtvejs asfalt og op gennem mine fødder. Og han havde ret. Efteråret har ramt som et fugtigt godstog, med regnens pauker rullende mod vinduerne…

Brønshøj Boldklub – BK Union (3-2)

På vejen til Tingbjerg Ground så jeg ingen cykelmyg. Til gengæld havde jeg en flok cyklende hvepse som forfølgere de sidste hundrede meter op til målstregen.
Fortroppen af denne delegation klodsede bremserne 2,7 millimeter fra min ene skosnude, mens jeg småfebrilsk forsøgte at låse min svimle cykel ved hegnet ind til stadion. Fører-hvepsen hoppede af racercyklen, og blændede op for et smil i bredformat. Det reflekterede septembersolen og emmede af dåseøl, der endnu ikke var blevet drukket. Og tre point. Mindst…

Vanløse IF – FC Roskilde (2-4)

Luften var tung da jeg gik ad stien fra Vanløse Station. Det føltes næsten som om, den var foldet dobbelt. Når jeg skriver ”jeg”, mener jeg i øvrigt ”vi”. Min seksårige søn og mig.

Der lød en rumlen, et sted fremme, nær destinationen på vores rute. Ikke fra et tordenvejr, men fra en tromme der fik kærlige stryg, og ydermere tumlede rundt i cementrungende akustik.

Da vi ankom til Vanløse Idrætspark, var det sammen med en hel del andre mennesker, i en hel del forskellige aldre. Himlen havde fortsat tunge bryn, men den nye kunstgræsbane lignede en vandkæmmet konfirmand og folk havde smil smurt over ansigterne…

AB Tårnby – Køge Nord FC (4-0)

“Nanna med den røde mund og lange sorte negle” –
Ordene og melodien blæste rundt i udkanten af hørelsen, men tog til i styrke i takt med at vi nærmede os Tårnby Stadion.
Hvis man har et stadion på Amager, virker det ærlig talt også som spild ikke at spille Kim Larsen. Ikke mindst når dagen tager sig så helt igennem strålende ud som dette pragteksemplar af en lørdag…

BK Frem – IF Lyseng (4-1)

Jeg skal være ærlig; denne lørdag syntes at have fået det forkerte ben ud af sengen. Jeg kunne fra starten fornemme at den ikke var helt på min side. Det hang i luften. Og luften stod bare og gloede dumt på mig, da jeg gik om i gården for at hente min cykel.

Farverne syntes at være løbet helt ud af billedet, da jeg placerede fødderne på pedalerne. Vejret var udvandet gråt, grænsende til ikke-eksisterende, og jeg selv var – som du nok fornemmer, kære læser – også lidt af en fest på to hjul…

Hvidovre IF – Fremad Amager (3-0)

Sommerferiens gule overstregningstusch lod til at strække sig hen over denne fredag.
En halv time før kampstart var stemningen så tilbagelænet at den kunne have vundet limbo-konkurrencer på seriøst niveau. Det passede mig perfekt. Jeg bestilte kildevand til den ene hånd, øl til den anden, og slæbte varerne op på række 20, hvor en edderkops hjemmestrikkede fluekirkegård blafrede let i vinden mellem mit sæde og nabosædet…

Fremad Amager – AC Horsens (1-4)

Mit hoved rungede som en katedral. En katedral i turistsæsonens myldretid, vel at mærke. Der blev blitzfotograferet uden tilladelse. Jeg talte nænsomt mine fødder ned ad tribunens trappetrin. Den ene efter den anden. Jeg befandt mig i Sundby Idrætspark, og der var flere årsager til at det rungede bag panden. Ingen af dem var tømmermænd…

BK Union – B 1908 Amager (0-1)

Udover en hidsig vind, som havde forsøgt at fjerne mine øjenbryn, var den korte cykeltur fra København N til København NV præget af 50 nuancer af rød. Der var en vrimmel af danske landsholdstrøjer fra både nære og fjerne tidsaldre, der var flag fra vinduer og altaner. Der var en busk, jeg ikke kender navnet på, som stolt havde brækket sig lyserødt udover hele fortovet.
Omkring Genforeningspladsen var de røde bygninger, som står skulder ved skulder, rykket endnu tættere sammen end normalt…

Loader…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.

Follow My Blog

Get new content delivered directly to your inbox.